Deze Ascona komt uit 1987 (en kan dus ook in het kwarttarief voor €120 per jaar) en is in 2015 geïmporteerd uit Duitsland.
Het speciale van deze auto is natuurlijk de motor. De Ascona had standaaard een 1.6N motor met 4 bak. Begin 2020 is er een andere motor in gebouwd Een ‘Ellesmere V6’. In de zomer van 2020 is er een 3.0 V6 24 klepper uit een Saab 9000 in gekomen. Dit is een B308I welk gelijk is aan de X30XE uit een Opel Omega. De versnellingsbak is een F20 C342 5 versnellingen versnellingsbak in de behuizing van de standaard F16 bak. De motor had bij inbouw had een kilometerstand van 180.000 km.
De motor staat geregistreerd op het kenteken als 155KW (211pk), 6 cilinder en 2962CC. De auto heeft een APK van 2 jaar tot 11-3-2024. Zover bekend is dit de enige 3.0 V6 op kenteken.
De kilometerstand staat nou op 14.000 (5 cijferige teller). Met de motor ombouw is een tellerbak van een Kadett Gsi ingebouwd welk op dat moment op 005xx kilometer stond. De carrosserie heeft nou 157.000 kilometer gereden.
Het onderstel is ook aangepakt. Er zit nou een verlagingsset onder. Voor zitten nieuwe schokdempers van Monroe en achter nieuwe Bilstein B6 Nurburgring Edition van een Kadett GSI. Remmen rondom zijn schijfremmen van de Kadett GSI. De Achteras is ook van de Kadett GSI welk sterker is en dus ook minder tordeerd. Remmen voor zijn nieuw. Wielen zijn 15×7 met voor Toyo T1R semi slicks en achter nankang straat banden. Voor en achter zitten custom veerpootbruggen voor meer stevigheid.
Ook het interieur is aangepast. Bestaat een hele mooi setje Recaro stoelen uit een Lancia Delta HPE . Deze zijn pas gemaakt.
De auto is voorzien van een retro look Bluetooth radio met een iets aangepast frontje en speakers in het dashboard en onder de hoedenplank.
Het linkerachterscherm had roestschade en is gelast en opnieuw gespoten.