Vorig jaar rond deze tijd verkocht ik deze prachtige gerestaureerde DS Break aan Koos. Hij had het plan om naast zijn baan als docent deze Break te gaan inzetten voor bruiloften en partijen en op termijn zijn delay driver, een Volvo Amazone combi, te vervangen. We zijn een jaar en 1900 km verder en de Break is amper uit de garage geweest. De balans is opgemaakt en er is besloten de Break weer te verkopen. De vorige eigenaar, ook een Citroën liefhebber heeft het volgende gedaan:
Carrosserie:
– al het plaatwerk vervangen
– achterzijde binnenschermen en D-stijlen gelast
– dak links achter gelast
– auto is van binnen en buiten opnieuw gespoten (Bleu d’oriënt)
– onderzijde nagelopen
– dinitrol behandeling afgeschermde ruimtes
Interieur:
– bekleding waar nodig vervangen
– nieuwe hemelbekleding
Technisch:
– nieuwe waterpomp
– nieuwe accu
– nieuwe banden
– nieuwe bobine
– nieuwe bougies
– nieuwe bougiekabels
– nieuwe luchtslangen
– nieuwe bekleding motorkap
– nieuwe hemelbekleding
– radiateur vervangen
– stabilisatorstang achter vervangen
– alle vloeistoffen vervangen
– kleppen gesteld
– veerbollen vervangen
Upgrade:
– 2300 Motor
– 5-Bak (lang)
– gastank ingebouwd
Taxatie per 6 juni van € 31.500,-